معاون قضایی دادگستری استان زنجان: 

شناخت حقوق از مهمترین نیازهای جامعه است 

«یارمحمدی» گفت: شناخت حقوق از مهمترین نیازهای جامعه است و تا زمانی که افراد حقوق خود را نشناخته باشند نمی‌توانند حقوق دیگران را رعایت کنند. 
کد خبر: ۶۵۴۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹ - 04March 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، «قاسم یارمحمدی» معاون قضایی دادگستری استان زنجان امروز در همایش حقوق شهروندی ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه شهدا حق بزرگی بر گردن همه مردم دارند، گزارشی از اقدامات دستگاه قضا در راستای احقاق حق ایثارگران ارائه کرد.

معاون قضایی دادگستری استان زنجان با بیان اینکه در جلسه قبلی با حضور رئیس کل دادگستری، جامعه ایثارگری استان مشکلات خود را مطرح کردند، اضافه کرد: فراخور قانون راهنمایی‌های لازم در راستای حل مشکل خانواده معزز ایثارگران صورت گرفته و مراتب نیز پیگیری شد.

وی با اشاره به دایر بودن واحد حقوقی ایثارگران در دادگستری، تصریح کرد: حضور این عزیزان در احقاق حق جامعه ایثارگری موثر است چراکه شناخت حقوق از مهمترین نیاز‌های جامعه است و تا زمانی که افراد حقوق خود را نشناخته باشند، نمی‌توانند حقوق دیگران را رعایت کنند و در قانون نیز پیش‌بینی شده است باید یک شناختی از وضعیت فعلی پرونده باشد تا پیگیری‌های لازم صورت بگیرد.

یارمحمدی در ادامه از آمادگی دستگاه قضا برای آشنایی ایثارگران با مسائل حقوقی خبر داد و افزود: باید حقوق یکدیگر را شناخته و رعایت کنیم و هر میزان آشنایی با قوانین بیشتر شود، مشکلات حقوقی در جامعه کمتر خواهد شد.

معاون قضایی دادگستری استان زنجان در ادامه از دایر بودن ۸ واحد کلینیک حقوقی در زنجان خبر داد و گفت: دستگاه قضا در صدد تقویت مشاوره‌های حقوقی در راستای احقاق حق افراد جامعه است.

وی همچنین به دیدار‌های مردمی مسئولان قضا در سطح استان اشاره کرد و متذکر شد: یکشنبه هر هفته دیدار مردمی مسؤولان دستگاه قضا به منظور ارائه خدمات حقوقی در مساجد سطح شهر زنجان برگزار می‌شود.

یارمحمدی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید خلا‌های قانونی را برطرف کنند، یادآور شد: با توجه به اینکه مسائل حقوق شهروندی از قبیل آپارتمان‌نشینی یا رانندگی بسیار است و هم جنبه اخلاقی و هم قضایی دارد، باید به خوبی رعایت شود تا از بروز مشکلات بعدی پیشگیری شود.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها